יום שבת, 14 ביולי 2012

תעלומת החמוץ מתוק

כולם יודעים שבעבר הרחוק מסעדה סינית היתה בכל רחוב שני, ואפילו היתה להם קטגוריה משלהם בדפי זהב. כולם יודעים ש"סיני" בישראל הוא לא סיני בסין, או כנראה בכל מקום אחר בעולם, אלא איזו המצאה מוזרה.

בעבר, אם היה בא לשחק בכאילו, היתה האפשרות להביא מהסופר רוטב חמוץ מתוק, בטעם תעשייתי בדיוק כמו במסעדה הסינית הקרובה, לשפוך אותו על כל דבר כמעט, לעצום עיניים ולחלום. מאז השנים עברו, המסעדות נסגרו, המדפים בסופר הועמסו בכל טוב של מוצרי סושי שונים ממחצלת ועד סויה, אבל לאט לאט נעלם לו החמוץ מתוק והוחלף בצ'ילי מתוק, זאת למרות שיש מקום על מקום על המדף לכולם. הצ'ילי המתוק כבודו במקומו מונח, אבל זה פשוט משהו אחר.
לפני בערך חצי שנה הופיעו על המדפים רטבי חמוץ מתוק של קנור - אח! ההתרגשות!
מייד כמובן רכשתי אחד כזה הביתה וראיתי כי טוב - בחודש-חודשיים הקרובים חזרתי פעמים רבות אל אותו מדף , עד שיום אחד באתי, אבל הרוטב לא היה. חזרתי למחרת ושוב הוא לא היה, שאלתי לפשר העניין ונאמר לי שהוא לא יחזור.חיפשתי אחריו בחנויות אחרות, במכולות, אך ללא הועיל. את החודשים הבאים העברתי בעצב קולינרי, עד שיום אחד במכולת ראיתי רוטב חמוץ מתוק של אסם - חשבתי שזה חייב ניסיון - ופסק הדין הוא שזה הרבה פחות טוב מהקנור, אבל במדבר כל קוץ הוא פרח. להפתעתי - הסיפור שב על עצמו ! עם תום הבקבוק הרביעי\חמישי - לפתע אין יותר למצוא את הרוטב על המדפים, באף חנות, באף סופר.

ניסיתי מס' רטבים של חברות אחרות, מקצועיות יותר, כמו אלה עם הילד השמן, או "מזרח מערב" אבל לצערי הרוטב שלהם לא לטעמי, הוא חמוץ מאוד, ובהחלט מורגש שהוא "איכותי יותר" ופחות תעשייתי , אבל דווקא את הטעם התעשייתי אני מחפש.

אני מנצל את  הפלטפורמה הזו כקול קורא לחברות הרטבים (בעיקר קנור!!) דאגו שהרוטב ישוב למדפים!
עד אז מה שנשאר לי זה להתמודד עם החמיצות של הרטבים ה"איכותיים" אבל זה מגיע לרמה שאני מעדיף להשאר רעב :\

4 תגובות:

  1. והשמועות מספרות שגם סארירצ'ה נעלם מהמדפים בשבוע האחרון

    השבמחק
  2. בשבוע שעבר ראיתי שלושה סוגים שונים בסופר ברחוב בעלי מלאכה, אבל מצד שני היו שם עוד מלא דברים לא קונבנציונליים.
    חושב שגם ראיתי בלווינסקי בחנויות
    הרטבים והתבלינים.

    השבמחק
  3. אני בטוח שיש על מדף או שניים, או אפילו שלושה ברחבי העיר. אבל הנקודה היא רחבה יותר, למה אין על כל מדף? מה קרה, לאיזה עולם התדרדרנו. השלמנו עם שכר הדירה העולה, עם מחירי החשמל, הקוטג', אבל אין גבול?

    השבמחק
  4. צריך לבדוק בקשר לסריראצ'ה, וגם בקשר לחמוץ מתוק.
    אם אני אראה, אתה רוצה שאני אקח לך?
    בכל מקרה, אם בא לך אפשר לנסוע לחנויות של הרטבים בלוינסקי, אני מכיר כמה טובות.

    אני מבין את התלונה לגבי זה שהרוטב אמור להיות זמין ונגיש בכל מקום אבל לכאורה מדובר במוצר שלא רואים כל יום.

    אגב, ראיתי בשישי ששמו באיל-פיציולו מלא סריראצ'ה, ממש על כל שולחן.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג