יום ראשון, 22 בינואר 2012

ירקות מוקפצים בסילאן וחרדל דיז'ון על מצע אורז לבן

מה הוא בוקר יום שישי אם לא הזדמנות מצויינת להתעורר מאוחר ובמצב של רעב עמוק.
בעוד אנחנו מתארגנים וחושבים לאן נלך ומה נעשה - נשבתי.
התחלתי לנבור במקרר והחלטתי להכין משהו קטן כדי להעביר את המועקה בבטן.
בין הרכיבים שהיו במקרר ונבחרו למשימה זו:
  • גזר
  • קישוא
  • פלפל אדום
  • פרטיות שמפיניון
  • אורז לבן שהמתין בסיר שענבר הכינה מבעוד מועד
  • ג'ינג'ר משומר כי הטרי שהיה לי היה למעשה קפוא ולא היה לי כח להתעסק איתו
  • סילאן
  • חרדל דיז'ון גרגרים


בשלב הראשון טיגנתי את הפלפל האדום
החלטתי להתחיל מהפלפל האדום כי תמיד לוקח להם יותר מדי זמן עד שהם מתרככים. בדיוק מהסיבה הזו פרסתי לחתיכות קטנות.
גזר על קרש חיתוך, ממתין לגורלו כמו אבטיח בגשם
הבא בתור היה גזר. גם הוא ירק קשה שלוקח לו זמן להתרכך ולהתקרמל, אבל למעשה אני רק מראה לכם אותו כאן - ובמציאות שמתי את הקישואים לפניו. אני אוהב קישואים שרופים וגזרים עם קראנץ'.


קישוא אחד

את הקישוא כאמור הכנסתי גם. הוא נראה כמו מלפפון אבל הוא לא מלפפון. לא מבין את הקטע. אני אחפש אחרי זה בויקיפדיה. העיקר שזה טעים, לא? רק בזמן האחרון התחלתי ממש להתמסר אליו, וגם לגרום לענבר לאכול הרבה ממנו יחד איתי.

בזמן שהכל התרכך חציתי פטריות
 אנשים רבים נפטרים מרגל הפטריה, אבל אני אוהב גם אותו, לא יודע מה הקטע שלהם. בגדול אני גם יכול לאכול אותן חיות, אני אוהב את הטעם, אבל פטריות בגדול הן תחליף נהדר לבשר, לפחות מבחינת המרקם במנה.

הירקות מזהיבים אט אט על המחבת

הפלפל והקישוא עוברים טיגון וממתינים לגזר שיבוא כשהקישוא יהיה שחום, ולגזר כמה דקות אחרי.


בנתיים הכל זהוב וחביב, הוספתי פלפל שחור גרוס גס
הירקות מזהיבים להם בסבבה, ואני מוסיף כף גדושה של חרדל גרגרים. בגדול זרעי חרדל הם אחלה תבלין, וגם חרדל רגיל הוא אחלה ממרח. אני פשוט משתמש כאן במה שיש לי במקרר, וזה עובד מצויין.

כף חרדל בלב הירקות
ועכשיו זמן הפטריות. הן מתבלשות מהר ובחום יחיסית גבוה הן לא נהיות מימיות ולא מפרישות נוזלים מיותרים.

ועכשיו כולם ביחד
מקפיצים ומערבבים ומסתובבים וממתינים שהכל נהיה שחום ויפה. הפטריות אמורות להיות חמות וכיפיות, עם סימני צריבה, ספוגות בטעמים וטיפה שמנוניות כי הן כמו ספוג שסופח את שאר הטעמים במחבט.

אפשר לאכול כבר עכשיו
מכיוון שה"מתכון" הזה הוא שיטת ההנכה שלי, ואני אוהב דברים מתוקים אז אתם לא באמת חייבים להמשיך איתי, אבל הצעד הבא שלי ישדרג כל דבר שתעשו אי פעם ומדובר בסה"כ בתוספת בריאה למדי.

הוספתי סילאן וגינג'ר

בשלב הזה הוספתי רצועות ארוכות של ג'ינג'ר משומר מצנצנת, ואחרי שהוא טוגן קצת מזגתי מעל הכל סילאן. הסילאן, או בשמו האחר "דבש תמרים" הוא נוזל חום וקסום, מתוק וטעים. הוא משדרג כל דבר, ואפשר לדחוף אותו לכל מקום מבלי להזיק. במקרה הזה - הסוכרים מתקרמלים סביב הירקות במחבת, נספגים בפטריות, מצטמצמים והכל נהיה חום וטעים ומדהים על הלשון. גם ג'ינג'ר זה בריא, למרות שאני לא בטוח אם התכונות נשמרות אחרי תהליך הכבישה והשימור.

ירקות מוקפצים בסילאן וחרדל, על מצע אורן לבן
לא בטוח לאיזה מטבח לשייך את המנה. היא שילוב בין המטבח האסייתי \ אוריינטלי לדברים שנמצאים במקרר ובסופר. לא מדובר בקפיצה קולינרית מטורפת, סה"כ מנה פשוטה מחומרים יחסית בריאים. הכל משתלב יפה וזה בהחלט טעים מאוד.

2 תגובות:

  1. מנת ירקות שממש מתאימה לי
    וממש לא איכפת לי אם היא שייכת למטבח האייאתי או לאחר :):) העיקר שהמנה תהיה אצלי במטבח ועל הצלחת.
    והתמונות צבעוניות ומקסימות במיוחד!

    השבמחק
  2. נראה טעים ברמות.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג