יום חמישי, 26 בינואר 2012

חומוס הקוסם והרפתקאות אחרות

אני כותב שורות אלה בעודי מפוצץ עד אפס מקום.
מפוצץ מאוכל, בצורה כזו שקשה לי לנשום, ובעיקר בא לי לשכב על הצד ולישון כמה שעות - אפשרות לא הגיונית מכיוון שאני בעבודה.
אני ממולא כמו אווז שדחפו לתוכו ברווז שדחפו לתוכו עוף שדחפו לתוכו עופיון. ככה אני מרגיש.

בבטן יש לי חזה עוף בגריל, קוסקוס עם ירקות, אורז לבן, תפוחי אדמה (שנאפו, אבל מרגישים עליהם שהם בושלו קודם עם משהו שמרגיש כמו ציר עוף), כרוב חוחמץ מתוק וצלוחית של טחינה.
מעל הכל מזגתי חצי ליטר של קולה זירו. ככה אני מתגלגל.

אתמול בצהריים שוב ביקרתי בפינה של דוד, הפעם הסתפקתי במנת פלאפל בפיתה (עם קצת חצילים, כרוב, צ'יפס, ועוד צלחת גדולה של צ'יפס בצד שהם שמו לנו על השולחן בחינם ובשמחה). בנוסף כמובן אחזתי בבקבוק חצי ליטר של קולה זירו.  בפעם הקודמת שהלכתי לשם ראינו בחזור את פיטר רוט. הפעם בדרך הלוך ידידי נמרוד דרך על צואת כלבים וכל הדרך ניסה להוריד אותה מהנעל בשיטות שונות.

פלאפל בפיתה, צ'יפס וידו של נמרוד המביעה חוסר שביעות רצון מזה שאני מצלם אותו


ועכשיו לעיקר חדשות החומוס:
ניסיתי סוף סוף את החומוס של הקוסם. זה נכון, הקוסם היה קודם כל פלאפל, ואז השווארמה שלהם התהוותה, והיא נהייתה עם הזמן מצויינת. פתאום נהיה גם חומוס, אבל תמיד נמנעתי ממנו פשוט בגלל שיש בסמיכות את אבו-דאבי, ולמה ליפול להימורים ואכזבות כשאתה יכול לאכול את המנה הבטוחה והמצויינת הנ"ל?

שאול ואני נפגשנו באזור קינג ג'ורג' \ בוגרשווב, רעבים ורטובים (אני הלכתי בגשם). אני זרקתי שמות של חומוסיות ופלאפליות ושאול אמר שבקפה סוס עץ (שינקין 20) יש עכשיו קטע כזה שכל המנות העיקריות עולות 30ש"ח בלבד, כנראה בגלל השיפוצים ברחוב.
אמרתי שסבבה וצריך לבודק, במיוחד כי הוא אמר שהמקום מספק את הסחורה.
הצפיפות הרגילה של שינקין הופכת לאפילו פחות נעימה בזכות הגדרות והחפירות, והתפריט של סוס עץ עושה גם רושם לא נעים. ממבט חטוף בתיאורי המנות הסקתי במהרה שאולי הייתי אוכל במקום אם הייתי רעב בצהריים ולא הייתה לי אפשרות אחרת. התיאורים היו סטנדרטיים למנות סטנדרטיות. פסטה, שניצל וכל הדברים הרגילים האחרים.
אני לא יכול לספר על האוכל כי החלטנו ללכת אחרי דקות ארוכות של חוסר החלטיות ממעל השולחן הדביק.
יכול להיות שההפסד היה כולו שלי.

אני לא זוכר מה הייתה ההחלטה המקורית שלנו.
בהתחלה סתם חזרנו לכיוון שממנו באנו, ואז כשהגענו לצומת פיצה שירוקו \ הבורקס של אמא - שאול אמר שיש פלאפל שאני חייב לנסות את פלאפל טשרניחובסקי (מסתבר שקוראים לזה בכלל פלאפל בנין). עלינו דרך החניון שהיה פעם קולנוע, נשמנו קצת ביוב וגילינו שהפלאפל סגור.

שקלנו ללכת למלא מקומות אחרים ובסוף איכשהו החלטנו ללכת לכיוון אבו-דאבי, בעוד אני שוקל בראש איפה אפשר לעצור בדרך. בדרך שוב טיפטף קצת, והרמתי חילזון שהתקדם לכביש וזרקתי אותו (ממש בעדינות) לתוך שיח בגן מאיר.
ליד הסנטר ראינו את חברה של שאול, פלג, והיא אמרה שהיא הולכת להוציא כלבים.

כשהגענו לחומוס אבו דאבי המהולל (סתם, נו, יש כאלה שממש שונאים אותו) גילינו שהוא מפוצץ בהיפים והיפסטרים. זה היה צפוי, למרות שלפעמים דווקא יש מקום לשבת, במיוחד בשעות הערב. לא ברור למה ההיפים ישבו בחוץ בגשם בקבוצה כזו גדולה, אולי הם רצו להתקלח על הדרך, או סתם היה איזה מפגש פורום היפים תפוז.

כמו שכבר הבנתם לפי הכותרת, ההחלטה הסופית הייתה ללכת לקוסם. זה היה קרוב, יש לו את כל אבות המזון (שווארמה, פלאפל, חצילים, חומוס וכו', וכבר באמת שלא היה לנו כוח ללכת).
שאול הזמין חומוס פול, ואני הזמנתי חומוס גרגרים. הוא לקח בירה שחורה ואני לקחתי כוס רימונדה (רימונים+לימונדה, יש גם משקה תמרהינדי).

טוב חומוס טוב ממשהו אחר טוב


החומוס של הקוסם נראה מקצועי לחלוטין. אני לא בטוח מה זה אומר באמת אז אני אפרט את כל הרשמים שלי מהמנה ומהארוחה בכלל:

  • לחומוס יש טעם דומיננטי של שמן זית וטחינה, באותה מידה זה יכול היה להיות חומוס קנוי שעורבב לכבודנו.
  • החומוס כמעט טעים, אבל הטעם שונה ממנות חומוס "רגילות". זה לא הסוג היציקתי, זה לא הסוג הדליל שמתנגב בקלות ומרקמו כמו קרם, זה משהו באמצע. לא רע, אבל אבל גם לא נרשמה התלהבות.
  • ענפי הפטרוזיליה העצומים קצת הפריעו, נדרש מאמץ כדי להוציא אותם החוצה ואיש איש לטעמו (לזרוק או לבלוס).
  • הגרגרים היו מהזן הגדול (ממש גדול), והם לא היו נימוחים אלא מעט קשיחים.
  • הגיעו שתי פיתות (לשני סועדים), היה צורך ללכת לקחת עוד.
  • המנה הייתה משביעה והכמות הייתה יפה. גם ההגשה הייתה יפה, הצלחת בהחלט נראתה טוב.
  • בצירוף הלימונדה, כדורי הפלאפל שנמסרו לידינו בתור ועם המנות, הסלטים (וחציל אחד ענקי שהיה גדול מדי בכדי לאכול ביד) אפשר להרגיש שיצאת מרווח.
  • הצד שלי בארוחה עלה 31ש"ח וכלל מנת חומוס גרגרים וכוס רימונדה.
  • זו הייתה הפעם הראשונה שהשתמשתי בשירותים של המקום (אחרי מה שמרגיש כמו אינספור ביקורים), והופתעתי לטובה מהניקיון.
אנשים רבים (בהם גם אני) סולדים ממקומות המתיימרים להכין את כל מגוון המנות. פלאפל הקוסם שהפך לשווארמה הקוסם פלוס פלאפל היה הפתעה מוצלחת מאוד כשגיליתי שהם טעימים מאוד ושומרים על רמה אחידה וטעם מצויין. החומוס אומנם פוגע ברקורד ההצלחות של הקוסם, אבל כבר טעמתי גרועים ממנו (שוב, זה לא הופך אותו לטוב).
אם אתם קופצים לבקר - תאכלו פלאפל או שווארמה (או סביח עם החצילים המצויינים של הקוסם), אבל אם ממש בא לכם חומוס - תוודאו קודם שכל המקומות האחרים סגורים בפניכם.

2 תגובות:

  1. כיף לקרוא .... למרות שהרגשתי שבעה כבר מהתיאורים בהתחלה ואולי זה בגלל שבדיוק סיימתי לאכול?
    נ.ב
    אף פעם לא אכלתי סביח

    השבמחק
  2. למה לא אכלת אף פעם סביח? בגלל שיש בזה חציל \ ביצה קשה?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג