יום ראשון, 15 בינואר 2012

קאפקייק


מה שאני אוהבת בלכתוב על אוכל ובלבקר את מי שהכין אותו, זה שזה גורם לי לבדוק ממה עשויים דברים, איך קוראים למניאק שהכין לי את המנה ובאופן כללי לחקור אוכל, מה שכנראה לא הייתי עושה לולא הייתי צריכה לבקר, כי אני יצור עצלן סה"כ.
אז אני אתחיל בשאלה מפגרת: מה זה קאפקייק?
תשובה: קאפקייק זה בעצם מאפין ששמו עליו "שפליכט" של קרם.
יש כאלה שמתייחסים למאפין ולשפליכט כמקשה אחת, אני מעדיפה שלא. ולמה? ובכן, מנסיוני הדל עם קאפקייקס, הבנתי שהשפליכט הנ"ל הרבה יותר טעים לאחר לילה במקרר. לאו דווקא לילה, זה יכול להיות יום, אבל צריכות לעבור מספר שעות קריטיות על מנת להקנות לאותו שפליכט של קרם, כדי להפוך להיות ממש טעים. טוב, לא באמת קריטיות, סתם רציתי להשמע דרמטית.
לכן כאשר אנוכי מקבלת קאפקייק ליד, אני מעדיפה להפריד בין השפליכט לבין המאפין [כאמור, קאפקייק – שפליכט = מאפין], לאכול את המאפין ורק יום למחרת להתענג על ה...שפליכט.
האמת שאם הייתי כנה וישרה אתכם, אז לא הייתי משתמשת במילה שפליכט, כי על פי מה שאמרתי בתחילת הביקורת, הייתי אמורה לבדוק ממה השפליכט הזה עשוי. ובכן, זה לא שלא בדקתי, אבל אני חושבת שלקרוא לדבר הזה קרם או אפילו ציפוי, יהרוס את חווית הקריאה. על כן, איני שקרנית כלל וכלל לא.
גילוי נאות: הפעם הראשונה שאכלתי קאפקייק, הייתה לפני שבועיים. זה היה בחנות/קונדיטוריה שנקראת "רד וולווט" והיא נמצאת על אבן גבירול. כאמור, אין לי כל כך למה להשוות את החוויה שלי, אבל אותו קאפקייק [שוקולד עם שפליכט של שוקולד] גרם לי לחזור ולקחת עוד אחד. לצערי לא נשארו מהטעמים שרציתי, אז נאלצתי להסתפק במאפין שוקולד עם שפליכט של בננה.
אני לא חובבת בננות גדולה, למעשה עד לא מזמן סירבתי לאכול אותן. יש להן טעם נימוח כזה אבל לא בקטע טוב. גם הצבע והצורה שלהן די מוזרים...למרות שאני אוהבת צהוב אבל קצת יותר חזק [מנסה לחשוב אילו עוד מאכלים צהובים יש...לימון? אשכולית? במבה??]. בכל אופן, נורא עניין אותי לדעת איזה מרקם יש לשפליכט במקור [בפעם הקודמת נגסתי ממנו אחרי שישב לילה במקרר], ות'אמת...התאכזבתי. נוכחתי לגלות שהוא רך ולא ממש מאזן את המתיקות של המאפין עצמו, מה שהופך את כל החוויה למתוקה יתר על המידה. לכן, העדפתי להשאיר אותו לאנשים שמבינים רכות-בננית מהי. המאפין כשלעצמו היה סביר, בתור חובבת של עוגות ומאפי שוקולד העדפתי לאכול אותו בשלמותו, למרות שטעמתי יותר טובים.

4 תגובות:

  1. אולי תעשי רשומה של מאכלים צהובים?

    גבינה (צ'דר למשל)
    חרדל
    פלפל צהוב

    השבמחק
  2. רד ולוט די מגעילים
    אני לא אוהבת את רוב הדברים שטעמתי שם, באמת שנתתי להם מלא סיכויים וכל פעם העלו חרס

    השבמחק
  3. ברד ולווט ממליצים (ויש גם שלט) לא לשים קאפקייקס במקרר כי זה מיבש את העוגה והורס את הפרוסטינג.

    השבמחק
    תשובות
    1. הייקו סיבירי אומר: פרוסטינג לא טעים קשה לקלקל קאפקייק רע

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג